EYVA: jonge vrijwilligers werven

Jonge vrijwilligers werven op kunstzinnige wijze.

Dankzij Europese subsidie is de productie van wervingsfilms voor jongeren via social media op een gedegen manier ingezet. Met een uitgebreide briefing zijn kandidaten uitgenodigd voor een pitch. Hierop volgde een selectie- procedure die uiteindelijk heeft geleid tot een keuze voor een creatief team en meest passende concept. Eind 2011 werd voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis de betekenis van vrijwillige inzet op een kunstzinnige wijze in beeld gebracht.

www.youtube.com/watch?v=e2THIvrJAvA

Vrijwilligers en cliënten spelen een hoofdrol in korte films met het thema ‘Vrijwilligerswerk telt voor twee’, waarin papieren scenario’s tijdens een bijzondere ontmoeting tot leven komen. Aan de hand van het idee van David Pino en Cary Da Costa, gebruikte regisseur Jaap Hermans stop-motion als tool om een prikkelende, creatieve audiovisuele beleving te maken. Dankzij het creatieve team en de steun van de projectpartners is er een mooi resultaat. Met prachtige muziek van David Pino cs.

www.youtube.com/watch?v=LfQfvPCOo-I

Dit project levert veel op voor de partnerorganisaties van de Vrijwilligers- academie: de academie deelt haar kennis over
social media met hen en de films zelf kunnen voor vele doeleinden (werving en presentatie) worden ingezet.

www.youtube.com/watch?v=e2THIvrJAvA